選擇性的「緘默 」?

選擇性的「緘默 」?



「我個仔喺屋企好肯講野咖」
「點解出街唔肯開口 明明佢識講」
「佢喺出面淨係會郁手郁腳 唔會用把口表達」
「我已經比咗好多錢佢做言語治療」

以上對話都曾經從被診斷有言語障礙或言語發展遲緩孩子家長的口中聽過。當然,言語障礙會影響小朋友說話能力,例如發音、流暢度、聲線問題等。可是言語障礙並非影響小朋友願不願意開口說話的單一原因,意指他們對人開口說話的願意度。曾有位家長(孩子正讀K2)向我呻:「佢喺屋企好似機關槍咁講嘢,出到街就聲都唔出,死都唔肯開口表達,真係令我好煩!佢明明識講咖!」

咩原因識講野又唔願意講?初初見呢位小朋友A既時候,佢都係一句嘢都唔肯講。媽媽話小朋友有嚴重嘅發音問題,好多時候要靠估,仲要估好多次先知佢講咩,有時小朋友A自己都會講到好忟。細問後先知道朋輩,如同學和公園嘅小朋友會成日笑佢講野唔正,學校老師都冇咩耐性估佢講咩。常被嘲笑和不被用心聆聽令到佢同外界講野既信心同意願愈來愈低。

有一次喺中心見到其他小朋友笑A講嘢唔正,「咩話?你講咩呀?」,然後連環說一堆話嘲笑他,A隨即低頭扁咀,媽媽則在旁看著。當時,我鼓勵她走過去,嘗試幫仔仔向小朋友解釋「佢因爲仲學緊發音,所以講嘢未係好正」去停止小朋友嘅嘲笑,然後嘗試鼓勵佢再講多次「唔緊要咖,你慢慢講,我會專心聽」等說話, A隨即勇敢慢慢講多次,小朋友亦停止嘲笑他。

呢句簡單說話像是告訴他:「我接納你,我會用心聆聽」。咁樣可以增強仔仔講野嘅信心,而我亦鼓勵媽媽在家長多教仔仔如何回應別人的嘲笑。雖然家長唔能夠隨時隨地幫助/ 安慰小朋友, 我們亦不適宜過度干預小朋友既社交時刻,但適當介入可以令小朋友覺得被保護,能增強佢地去面對社交場景嘅信心。




Blog Sponser: APPHK (http://apphk.org)

Comments

Popular posts from this blog

你的孩子是如何評價自己?

縱容他,是愛他嗎?

要達到治療效果?家長們不能忽視你們的參與及共同努力